آداب و اصول ارائه نامه درخواست افزایش حقوق+نمونه نامه های افزایش حقوق
نگارش نامههای اداری اصول و ضوابطی دارد که آن را به شما عزیزان در ادامه مطرح میکنیم:
- خلاصه نویسی: اولین اصل در ارتباطات، خلاصه بودن است. اگر نامه شما بیش از حد طولانی باشد، چه بسی حتی خوانده نشود!
- رعایت سبک نامههای سازمانتان: هر سازمان سبک خود را در نامه نگاری دارد، مثلاً در سازمانی ممکن است که اصلاً نامههای کاغذی ممنوع باشد و فقط امکان استفاده از اتوماسیون اداری وجود داشته باشد.
- غلطهای تایپی: نیازی به گفتن نیست که غلطهای تایپی به شدت از احترام نویسنده نامه کم میکند و البته بدتر از آن باعث ایجاد حس منفی میشود.
- ویژگیهای نگارشی: از مشکلات متداول در نامههای اداری، عدم رعایت نکات نگارشی و ویرایشی ساده و پیش پا افتاده است. حتماً توضیحات حداقلی در این زمینه را مطالعه کنید.
- تمیز بودن برگه درخواست: به نظر من برگه درخواست باید اینقدر تمیز باشد و هیچ تا و خط نکته منفی دیگری روی آن وجود نداشته باشد به طوری که فرد از تمیزی آن لذت ببرد!
- ظاهر زیبا و فونت مناسب: نکته آخر این که اگر سازمان شما قالب خاصی برای نامههای اداری ندارد، حتماً از فونت خوانا و به اندازه کافی درشت استفاده کنید و در صفحه آرایی آن دقت کافی داشته باشید.
سبک کلی یک نامه درخواست افزایش حقوق...